Ajankohta

22.1.2021 17:30 – 22.1.2021 20:30

Paikka

Verkkokurssi (Microsoft Teams)

Hinta

50 €

Tapahtumaluokka

Koulutus

Järjestäjä

SAJL
← Takaisin

Aika: perjantai  22.1.2021
Paikka: Verkkokurssi (Microsoft Teams)
Kouluttaja: Heikki Halttunen
- kurssilla käydään läpi Volt Athletics -ohjelman käyttö, voimatasot, eri ohjelmat, liikemallit, liikkeiden vaihtaminen ohjelmassa, sekä amerikkalaisen jalkapallon testaus. 

Ohjelma: klo 17.30-20 30 Luento Volt Athletics - ohjelma ja testaus

Optimoi joukkueesi harjoittelu
Voltin yksi etu dynaaminen, vuoden kestävä eri jaksotuksiin perustuva treenikalenteri.  Voit määrittää oman joukkueesi huippusuoritukseen tarvittavan "piikkikohdan", jonka jälkeen harjoitusohjelma tähtää tähän. Treenit eivät ole irralllaan toisistaan vaan ne on suunniteltu niin, että urheilija kehittyy progressiivisesti peruskuntokauden alusta loppuhuipentumaan. Valmentajalla on käytössään palaute- ja hallintatyökalut ja hän voi seurata omien urheilijoiden harjoittelua ja testituloksia verkossa.

Yksilöllisistä treeniä
Volt antaa mahdollisuuden optimoida harjoituksia, niin että urheilijan tarpeet sekä olosuhteet huomioidaan. Jos treenisalilla ei ole esimerkiksi kuntopalloja, Volt tarjoaa vastaavia liikkeita muilla välineillä tehtäväksi. Voltin harjoituksissa on täsmällinen ja yksityiskohtainen ohjeistus urheilijoille. Volt määrittelee painot, toistot, palautumisajat sekä vaihtelee liikkeitä ja sarjoja. Jokainen treeni on erilainen. Volt toimii kuin henkilökohtainen traineri. Volt kirjaa suoritukset ja soveltaa ne jatkotreenejä silmällä pitäen.  

Ohjelma tuo urheilijoille systemaattisen menetelmän kehittyä ja pitää kehon toiminnallisuus hyvällä tasolla läpi harjoitus- ja kilpailukauden. Ohjelmassa on kolme eri voimatasoa ja neljälle eri pelipaikkaryhmällä soveltuvat ohjelmat. 

Ilmoittautuminen  ke 20.1.2021 mennessä. 

Maksu: Kurssi maksaa 50€. Valmentaja saa vuodeksi käyttöönsä Volt Athletics ohjelman tai valmentaja valitsee urheiilijan jolle volt-lisenssi tulee käyttöön ja kurssilainen nimetään hänen valmentajakseen.
Kurssilla ei ole ilmaisia koulutuspaikkoja SAJL jäsenseuroille. Sähköinen lasku tulee maksaa ilmoittautuessa.

Jokaisesta peruutuksesta veloitetaan 20 euron käsittelykulun. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % kurssin hinnasta.Peruutuksesta tulee aina ilmoittaa kirjallisesti (sähköposti käy). Ilman ilmoitusta kurssille poisjääneiltä peritään koko kurssin hinta. Sairaustapauksissa palautamme kurssimaksun lääkärintodistusta vastaan vähennettynä toimistokuluilla 20 €. Kurssi voidaan peruuttaa järjestäjän taholta, mikäli ilmoittautuneita ei ole riittävästi. SAJL pidättää oikeuden muutoksiin.

OHJELMAT ERI PELIPAIKOILLE

TASO 1

Football Level One (3 days/week)This foundational program features 3 days/week of training in the offse-ason and is designed for football players without substantial experience in a serious strength training program. If you're not sure where to start, start here.

Football Level One (4 days/week) This foundational program features 4 days/week of training in the off-season and is designed for football players without substantial experience in a serious strength training program. If you're not sure where to start, start here.

Football Skill Level One (3 days/week) This foundational program features 3 days/week of training in the off season and is designed for football- wide receivers, defensive backs, and running backs without substantial experience in a serious strength training program. If you're not sure where to start, start here.

Football Big Skill Level One (3 days/week) This foundational program features 3 days/week of training in the off-season and is designed for football linebackers, tight-ends, full backs without substantial experience in a serious strengh training program. If you're not sure where to start, start here.

Football Linemen Level One (3 days/week) This foundational lineman-specific program features 3 days/week of training in the off-season and is designed for football linemen without substantial experience in a serious strength training program. If you're not sure where to start, start here.

Football Quarterbacks Level One (3 days/week) This foundational quarterback-specific program features 3 days/week of training in the off-season and is designed for football quarterbacks without substantial experience in a serious strength training program. If you're not sure where to start, start here.

Football Kickers Level One (3-Day) This foundational program features 3 days per week of training in the off-season and is designed for football placekickers and punters without substantial experience in a serious strength training program. If you're not sure where to start, start here.

TASO 2

Football Level Two (3 days/week) This program features 3 days/week of training in the off-season, more advanced movement progressions, and is designed for football players with 2+ years' experience in a serious strength training program.

Football Level Two (4 days/week) This program features 4 days/week of training in the off-season, more advanced movement progressions, and is designed for football players with 2+ years' experience in a serious strength training program.

Football Skill Level Two (3 days/week) This program features 3 days/week of training in the off-season, more advanced movement progressions, and is designed for football wide receivers, defensive backs, and running backs with 2+ years experience in a serious strength training program.

Football Big Skill Level Two (3 days/week) This program features 3 days/week of training in the off-season, more advanced movement progressions, and is designed for football linebackers, tight-ends, and full backs with 2+ years' experience in a serious strength training program.

Football Linemen Level Two (3 days/week) This program features 3 days/week of training in the off-season, more advanced movement progressions, and is designed for football linemen with 2+ years' experience in a serious strength training program.

Football Quarterbacks Level Two (3 days/week) This program features 3 days/week of training in the off-season, more advanced movement progressions, and is designed for football quarterbacks with 2+ years' experience in a serious strength training program.

Football Kickers Level Two (3-Day) This program features 3 days per week of training in the off-season, more advanced movement progressions, and is designed for football placekickers and punters with 2+ years' experience in a serious strength training program.

YLEISOHJELMAT​
 

P.E. Bands and Bodyweight Level One This foundational P.E. program features 5 training sessions per week and is designed to build strength and athleticism through band and bodyweight exercises. Each session is designed to fit within a single class period, and should take 30-45 minutes to complete. This program is designed for high school athletes without substantial experience in a serious strength training program.

P.E. Weightlifting Level One This foundational P.E. program features 5 training sessions per week and is designed to build general strength and athleticism through balanced movement patterns. Each session is designed to fit within a single class period, and should take 30-45 minutes to complete. This program is designed for high school athletes without substantial experience in a serious strength training program.

P.E. Weightlifting Level Two This intermediate/advanced P.E. program features 5 training sessions per week and is designed to build strength and all-around athleticism through balanced movement patterns. Each session is designed to fit within a single class period, and should take 30-45 minutes to complete. This program is designed for intermediate-advanced athletes with 2+ years’ experience in a serious strength training program.

Female All-Around Athlete Level One (4-Day) This foundational program features balanced movement patterns and 4 days per week of training in the off-season. The training is designed to build all-around athleticism and is appropriate for female athletes without substantial experience in a serious strength training program. If you're not sure where to start, start here.

Female All-Around Athlete Level One (3-Day) This foundational program features balanced movement patterns and 3 days per week of training in the off-season. The training is designed to build all-around athleticism and is appropriate for female athletes without substantial experience in a serious strength training program. If you're not sure where to start, start here.

Female All-Around Athlete Level Two (4-Day) This program features balanced movement patterns and 4 days per week of training in the off-season. The training is designed to build all-around athleticism and is appropriate for female athletes with 2+ years' experience in a serious training program.

Female All-Around Athlete Level Two (3-Day) This program features balanced movement patterns and 3 days per week of training in the off-season. The training is designed to build all-around athleticism and is appropriate for female athletes with 2+ years' experience in a serious training program.

Male All-Around Athlete Level One (4-Day) This foundational program features balanced movement patterns and 4 days per week of training in the off-season. The training is designed to build all-around athleticism and is appropriate for male athletes without substantial experience in a serious strength training program. If you're not sure where to start, start here.

Male All-Around Athlete Level One (3-Day) This foundational program features balanced movement patterns and 3 days per week of training in the off-season. The training is designed to build all-around athleticism and is appropriate for male athletes without substantial experience in a serious strength training program. If you're not sure where to start, start here.

Male All-Around Athlete Level Two (3-Day) This program features balanced movement patterns and 3 days per week of training in the off-season. The training is designed to build all-around athleticism and is appropriate for male athletes with 2+ years' experience in a serious training program.

Male All-Around Athlete Level Two (4-Day) This program features balanced movement patterns and 4 days per week of training in the off-season. The training is designed to build all-around athleticism and is appropriate for male athletes with 2+ years' experience in a serious training program.


KOTIHARJOITTELUUN

Bodyweight High-Intensity Interval Training  A high-intensity interval training (HIIT) program that requires zero equipment to help build aerobic fitness. 3 workouts per week.

Dumbbell High-Intensity Interval Training A high-intensity interval training (HIIT) program that only requires dumbbells to build strength and develop aerobic fitness. 3 workouts per week.

Kettlebell High-Intensity Interval Training A high-intensity interval training (HIIT) program that only requires a kettlebell to build strength and develop aerobic fitness. 3 workouts per week.

Low-Impact Bands & Dumbbells (3-Day) A low-impact training program that only requires bands and dumbbells to build strength, improve mobility and function, and reduce stress. Appropriate for all ages and ability levels. 3 workouts per week.

Low-Impact Bands & Dumbbells (4-Day) A low-impact training program that only requires bands and dumbbells to build strength, improve mobility and function, and reduce stress. Appropriate for all ages and ability levels. 4 workouts per week.

Low-Impact Bands & Dumbbells (5-Day) A low-impact training program that only requires bands and dumbbells to build strength, improve mobility and function, and reduce stress. Appropriate for all ages and ability levels. 5 workouts per week.

Low-Impact Bodyweight (3-Day) A low-impact training program that requires zero equipment to build strength, improve mobility and function, and reduce stress. Appropriate for all ages and ability levels. 3 workouts per week.

 

Ilmoittaudu tapahtumaan

Ilmoittautujan tiedot

lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
+ Lisää uusi osallistuja


Maksajan tiedot

Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit
Poista osallistuja
lähetämme tähän osoitteeseen kuittauksen sekä mahdolliset materiaalit